روش های درمان زخم چیست؟

درمان زخم چیست؟

درمان زخم عبارت است از بهبود اختلال یکپارچگی بافت ، مانند بریدگی ، ترک خوردگی و غیره که در بدن هنگام افتادن ، اصطکاک ، خرد شدن یا تصادف رخ می دهد.

تسریع روند بهبود زخم ها و درمان زخم های مزمن بخشی از موضوعات اصلی متخصصان است. برای شناسایی زخم ها ، ارزیابی وضعیت، حذف عوامل مانع در بهبود و بستن زخم هایی که در صورت لزوم با مداخلات جراحی بهبود می یابند یک متخصص باتجربه لازم است. عدم آگاهی از رفتار بافت ها و روند زخم ها برای متخصص نشان دهنده  دانش کم متخصص است. کنترل قند خون بیماران دیابتی ، درمان عفونت ، ایجاد گردش خون کافی در ناحیه زخم مسائلی است که باید در طول روند بهبود زخم بر آنها تمرکز شود.

روش های درمان زخم چیست؟

انواع زخم چیست؟

شایع ترین نوع زخم ، زخم های خارجی پوست است و چنین زخم هایی به راحتی با روش های ساده ترمیم می شوند. علاوه بر این ، زخم های عمیق ، زخم های مزمن و انواع زخم دیابت وجود دارد. برخی از انواع زخم ها بسیار عمیق هستند و به بافت های زیرین و حتی اندام ها می رسند. پیگیری و درمان چنین زخم هایی باید توسط پزشک متخصص درمان شود و اغلب به مداخله جراحی نیاز است.

درمان زخم چگونه انجام می شود؟

برای همه موارد آسیب ، ابتدا به نزدیک ترین موسسه بهداشتی مراجعه کنید. پس از کنترل پزشک ، اولین مداخله بلافاصله انجام می شود و فرایندهای درمانی آغاز می شود. صرف نظر از هر نوع زخم ، درمان با تمیز کردن سطح زخم و بافت مرده آغاز می شود. سلول های آسیب دیده ، مواد خارجی ، باکتری ها و عواملی که ممکن است باعث التهاب شوند از بین می روند. کل این روند تمیز کردن زخم تا زمانی که خون در ناحیه مربوطه دیده نشود ادامه می یابد. سپس ، روش های درمانی اضافی با توجه به نوع زخم و نتیجه کشت قسمتی که از زخم گرفته شده است ، اعمال می شود.

روش های درمان زخم چیست؟

روش های درمان زخم چیست؟

  • درمان زخم با روش فشار منفی
  • درمان زخم با روش اعمال فشار متناوب مثبت
  • درمان زخم با روش سلول های بنیادی
  • درمان زخم با روش فاکتور رشد
  • درمان با روش اکسیژن هایپرباریک
  • درمان زخم با روش ازن درمانی
  • روش مدرن پانسمان

هزینه درمان زخم چقدر است؟

برای سوالات خود می توانید از طریق راه های ارتباطی  با ما تماس بگیرید.

روش های درمان زخم چیست؟آیا در طول درمان زخم، سیگار کشیدن مشکلی ایجاد می کند؟

استفاده از محصولات تنباکو مانند سیگار در طول درمان زخم توسط متخصصان توصیه نمی شود زیرا باعث کاهش اثر درمان می شود. با این حال ، اگر در ترک سیگار مشکل دارید ، مناسب است که حداقل 1 ساعت قبل از درمان و حداقل 5-4 ساعت پس از پایان درمان سیگار نکشید.

چند جلسه با ازن درمانی زخم درمان می شود؟

اوزون درمانی چیست؟

این فرایند اعمال مقدار مشخصی از مخلوط اکسیژن و ازن به بدن یا سیستم گردش خون با توجه به وضعیت درمان بیمار است. از آنجا که ویژگی هر زخم متفاوت است ، تعداد جلسات با توجه به ویژگی های زخم در این درمان متفاوت است. علاوه بر این ، دو زخم با تشخیص مشابه ممکن است پاسخ های متفاوتی به درمان داشته باشند. به همین دلیل ، پزشکان متخصصی که زخم را معاینه می کنند ، تصمیم می گیرند که در چند جلسه زخم با توجه به وضعیت آن بهبود یابد.

روش های درمان زخم چیست؟

آیا خارش زخم نشانه بهبود زخم است؟

یکی از علائم بهبود زخم احساس خارش در زخم است. با این حال ، خارش و ناراحتی روی زخم ممکن است نشان دهنده حساسیت دارویی ، تحریک یا حتی شروع عفونت باشد. بنابراین ، زخم باید توسط متخصص دنبال شود. در صورت افزایش قرمزی ، تاول های کوچک ، سوزش یا تشکیلات شبیه التهاب در اطراف زخم ، باید با متخصص مشورت شود.

بهترین و موثرترین درمان برای زخم های مزمن چیست؟

زخم هایی که برای مدت طولانی بهبود نمی یابند زخم های مزمن نامیده می شوند. این بیماری معمولاً در بیماران مبتلا به دیابت ، نارسایی عروقی یا وابسته به بستر مشاهده می شود. پس از انجام معاینات مختلف روی زخم ، پزشکان متخصص می توانند تصمیم بگیرند که از کدام روش درمانی استفاده می شود.

روش های درمان زخم چیست؟

آیا باز گذاشتن ناحیه آسیب دیده باعث تسریع بهبود می شود؟

این اطلاعات دقیقی نیست که وقتی سطح زخم باز می ماند سریع تر بهبود می یابد. از آنجا که این مورد در آخرین مرحله ترمیم زخم توسط بیماران تجربه می شود ، عموما تصور می شود که به دلیل باز ماندن آن است. اکسیژن برای ترمیم زخم ضروری است ، اما برای ترمیم سریع زخم ، محیط مرطوب و نه خشک لازم است. انتظار بهبود از زخم خشکی که مرطوب نیست ، درست نیست.

اگرچه پوسته ای که در نتیجه خشک شدن زخم ایجاد می شود از عفونت زخم جلوگیری می کند ، اما در واقع بهبود واقعی زخم را به تاخیر می اندازد. پس از تمیز کردن زخم ، اگر زخم کثیف است ، با استفاده از پماد آنتی بیوتیک و تعویض روزانه پانسمان پوشانده می شود.

Source: www.arestetik.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *