چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟

چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟


زخم های فشاری یا زخم بستر در سالمندان مشکلی است که بهتر است از آن پیشگیری شود. اگر نمی توان از آن پیشگیری کرد ، پس از آن متاسفانه درمان طولانی مدت لازم است. به طور معمول ، دلایل زخم های فشاری عبارتند از:

برش جامع بافت های نرم، اختلال عصبی و گردش خون

قطع عضو

ضایعه نکروتیک بافت های اطراف استخوان و استخوان

ایمنی ضعیف

اگر زخم بستر در افراد مسن با عفونت مناطق آسیب دیده همراه باشد ، وضعیت بدتر می شود ، زیرا فرآیندهای چرکی بسیار خطرناک است.

زخم بستر در افراد مسن مبتلا به نکروز خشک بسیار کند بهبود می یابد.

نحوه درمان زخم بستر در افراد مسن:

زخم های فشاری در افراد مسن را می توان با پمادهای مختلف درمان کرد.

آیا درمان جراحی زخم فشاری در افراد مسن منطقی است؟

چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟
چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟

شما فقط باید به عنوان آخرین راه حل به درمان جراحی متوسل شوید. مداخله نامناسب فقط می تواند ناحیه ضایعه را افزایش داده و باعث بدتر شدن وضعیت پوست شود

درمان جراحی شامل برداشتن زخم های فشاری و به دنبال آن تراز کردن لبه های زخم است. متأسفانه این روش درمان زخم بستر در افراد مسن همیشه موثر نیست. واقعیت این است که بافت های پیوندی در ناحیه ای که گردش خون مختل است ریشه نمی دهند. علاوه بر این ، به این دلیل است که زخم فشاری استریل نیست.

جراحی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. احتمال نکروز حاشیه ای ، نکروز زخم ، ایجاد خونریزی ، باز شدن بخیه و غیره. زیاد است. همچنین تشکیل فیستول در آینده و بروز مجدد زخم بستر در افراد مسن امکان پذیر است.

نحوه درمان زخم بستر در افراد مسن با داروهای محلی:

وقتی صحبت از مشکلی مانند زخم بستر در افراد مسن می شود ، داروهای محلی می تواند یک اقدام حمایتی باشد. با این حال ، استفاده از آنها به شما امکان می دهد زخم ها را تمیز کرده و بافت جدیدی ایجاد کنید. روش عامیانه همه شامل استفاده از یک گیاه دارویی است که واکنش های آلرژیک ایجاد می کند. اگر قصد دارید زخم فشاری در افراد مسن را با چنین داروهایی درمان کنید ، توصیه می کنیم ابتدا با متخصص مشورت کنید.

پیشگیری از زخم های فشاری در افراد مسن:

در افراد مسن ، زخم های فشاری خیلی سریع ایجاد می شوند و ممکن است سلول ها بعد از چند روز شروع به مرگ کنند. درمان این بیماری مشکلات زیادی را ایجاد می کند و همیشه موثر نیست. بنابراین ، باید توجه ویژه ای به پیشگیری از زخم های فشاری شود.

پیشگیری از زخم بستر:

  • چندین بار در روز بیمار را بچرخانید
  • درست کردن چین و چرو ک ملافه ها و برداشتن اجسام خارجی ( دکمه و غیره)
  • به تمیزی ملحفه توجه کنید
  • نقاط پوستی که در تماس مداوم با سطح بستر هستند با محلول ضدعفونی کننده پاک شوند.
  • محل هایی که ممکن است زخم بستر در افراد مسن ایجاد شود ، با آب سرد شسته و پودر زده می شوند.

برای برای افراد مسن دچار زخم بستر چه تشک و بالشی بخریم؟

چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟
چرا زخم های فشاری برای افراد سالخورده خطرناک است؟

مراقبت از بیمار روی تخت کار دشواری است. اگر ما در مورد فردی با معلولیت صحبت می کنیم که نمی تواند حرکت کند، مراقبت از او منطقی است. فعالیت بدنی … تشک ضدزخم کار پرستار را آسان می کند. می توان آن را از داروخانه یا از یکی از فروشگاه های آنلاین خریداری کرد. به هر حال ، چنین تشکی نه تنها از تشکیل زخم بستر جلوگیری می کند ، بلکه برای یک فرد بیمار نیز مناسب است.

تشک مواج گردش خون را در ناحیه مستعد زخم های فشاری فعال می کند. نقاط فشار را به طور متناوب تغییر می دهد ، که این هم باعث ایجاد اثر ماساژ می شود.

تشک مواج برای بیمارانی با وزن بیش از 120 کیلوگرم مناسب نیست. برای پیشگیری و درمان زخم های فشاری مرحله 1 ، 2 مناسب است. اگر ما در مورد بیمارانی صحبت می کنیم که وزن آنها بیش از 120-100 کیلوگرم است ، بهتر است ترجیحا یک تشک بادی را ترجیح دهیم. همچنین برای درمان زخم های فشاری درجه 3 و 4 مناسب است.

بالش می تواند به جلوگیری از زخم بستر در افراد مسن کمک کند. سه نوع است:

بالش های فومی مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. با این حال ، کشش خود را در طول زمان از دست می دهد و اثر آن پس از مدت کوتاهی کاهش می یابد.

پد ژل از زخم های فشاری در افراد مسن جلوگیری می کند. اگر دمای اتاق به طور قابل توجهی کاهش یابد ، سخت می شود.

کیسه هوا برای درمان زخم های فشاری در افراد مسن استفاده می شود ، اما می تواند برای پیشگیری نیز استفاده شود.

زخم های فشاری یکی از شایع ترین عوارض در بیماران بستری است.

زخم های فشاری عبارتند از تغییرات در بافت های بدن در یک ناحیه خاص (یا چندین) که در اثر تماس طولانی مدت با یک سطح سخت ایجاد می شود. چنین تغییراتی در اثر اختلال در گردش خون ، گردش لنف و عصب ایجاد می شود. درک زخم های فشاری ، پیشگیری و درمان آنها بسیار مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *