همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آن

امروزه هر فردی که از مزایای وکیوم تراپی آگاه می شود، در تلاطم است که آن را انجام دهد. وقتی نوبت به کانتورینگ بدن می رسد، مردم همچنان به دنبال روش های غیرتهاجمی هستند. این روش ها با جراحی های تهاجمی تفاوت بسیاری دارد.

این روش خطرات و عوارض جانبی کمتری را به همراه دارد. یکی از این روش های کانتورینگ، وکیوم تراپی است. زخم درمانی با فشار منفی یا خلاء درمانی، درمانی است که برای تشویق ترمیم زخم استفاده می شود و در درمان زخم های مزمن و پیچیده بسیار موثر است.

اگرچه اثر فیزیولوژیکی آن هنوز به طور کامل درک نشده است، اما شواهدی وجود دارد که استفاده از آن را به عنوان یک روش عالی برای دستیابی به ترمیم زخم تایید می کند. این روش برای تمام افراد چه پیر چه جوان توصیه می شود. اگر تا به حال وکیوم تراپی را تجربه نکرده اید، بهترین فرصت است که آن را امتحان کنید.

اگر فکر می کنید آیا وکیوم تراپی برای شما مناسب است یا خیر، این مقاله به شما کمک می کند که از مزایای آن آگاه شوید؛ بنابراین این مقاله را هرگز نادیده نگیرید.

همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آن

مزایای وکیوم تراپی تمام شما را متعجب می کند

وکیوم تراپی نوعی روش ماساژ غیرتهاجمی است که به کمک آن این امکان را خواهید داشت پوست خود را از طریق دستگاه مکانیکی مجهز به کاپ های مکش بلند کنید. در‌حالی‌که در ابتدای دهه 1970 به عنوان راهی برای کمک به درمان جای زخم سوختگی وارد بازار شد.

وكیوم تراپی به عنوان وكوتراپی و ماساژ افسردگی نیز شناخته می شود. گذشته از اینکه ظاهرا اثراتی مشابه لیفت باسن جراحی را ارائه می دهد؛ اما از این روش گاهی اوقات برای تقلید از لیفت سنتی نیز استفاده می شود. در ادامه مقاله با مزایای وکیوم تراپی بیشتر آشنا خواهید شد.

شاید باورتان نشود، اما وکیوم تراپی باعث کاهش وزن می شود

وکیوم با ایجاد فشار جو کم، خون رسانی و گردش خون در مناطق مستعد چربی در قسمت پایین بدن را افزایش می دهد. به لطف این افزایش گردش خون، چربی ها از سلول های چربی به عضلات فعال منتقل می شوند و در آنجا سوزانده خواهند شد.

این افزایش خون رسانی، تغذیه و اکسیژن به قسمت پایین بدن، در حالی که عضلات را ورزش می دهد، منجر به متابولیسم بالاتر، فعالیت سلول و چربی سوزی سریع تر می شود.

همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آن

کاهش سلولیت با انجام وکیوم تراپی

یکی از مزایای وکیوم تراپی کاهش سلولیت بدن است. وکیوم در اطراف منطقه خلاء ایجاد می شود و سلولیت را از ماهیچه دور می کند؛ بنابراین جریان خون را تشویق و تخلیه لنفاوی را تحریک کرده و اثرات ماساژ یا ورزش را تقویت می کند.

وکیوم تراپی یکی از زیرشاخه های حجامت است، اما عملی مدرن و پیشرفته به حساب می آید. تئوری حجامت برای سلولیت این است که فشار منفی باعث تخلیه مایعات انباشته، سموم و سایر ترکیبات شیمیایی می شود. فشار زیر اتمسفر ایجاد شده توسط وکیوم تراپی، نه تنها متابولیسم چربی ها را فعال کرده؛ بلکه سیستم لنفاوی را نیز فعال می کند که حذف بهتر مواد زائد متابولیک را تضمین خواهد کرد. همچنین باعث گردش خون قوی تر در پوست و تامین ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها می شود.

مطالعات طولانی مدت بر روی زنان، با استعداد سلولیت و چربی نه تنها دوام نتایج حاصل از وکیوم درمانی را اثبات کرده است، بلکه گاهی اوقات با وكیوم تراپی، بافت سازنده در منطقه آسیب دیده دوباره احیا می شود و ساعت بیولوژیكی پوست را تا 10 تا 12 سال به عقب برمی گرداند.

همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آنتسریع بهبود زخم های شما با وکیوم تراپی

از مهم ترین مزایای وکیوم تراپی تسریع روند بهبود زخم ها‌ست. اغلب زخم های حاد و مزمن برای بهبودی به زمان طولانی تری نیاز دارند، اما استفاده از روش وکیوم تراپی افزایش روند بهبود زخم ها را مشاهده خواهید کرد. وکیوم تراپی همچنین باعث بازگشت سریع بیمار به فعالیت های روزانه خود خواهد شد.

باید خاطرنشان کرد که تسریع روند بهبود زخم های مزمن، درد و ناراحتی را به مرور کمتر خواهد کرد. به همین دلیل است که درمان هر چه سریع تر زخم ها جزو برجسته ترین مزایای وکیوم تراپی به حساب می آید. دلایلی که در ادامه به آن ها می پردازیم، روند بهبودی زخم را سرعت می بخشند.

  • وکیوم تراپی به تخلیه مایعات اضافی از زخم کمک بسیار می کند؛
  • تورم را به سرعت کاهش می دهد؛
  • به دلیل پوشاندن اطراف زخم از ورود باکتری به زخم جلوگیری می کند؛
  • به خشکی لبه ها کمک شایانی می کند؛
  • افزایش جریان خون را به همراه دارد؛
  • رطوبت و گرما را در زخم محفوظ نگه می دارد؛
  • مانع قرمزی یا تورم در زخم ها خواهد شد.

افرادی که وکیوم تراپی را در درمان زخم های خود تجربه کرده اند، شاهد تغییرات قابل توجهی در سطح پوست خود هستند. از این جهت وکیوم تراپی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. لازم است ذکر شود که این مورد از مزایای وکیوم تراپی در مراکز زیبایی کاربرد فراوانی دارد.

همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آنبا دیگر مزایای وکیوم تراپی آشنا شوید

وکیوم تراپی تنها روشی است که برای فرد زخم و عفونت به وجود نمی آورد. این روش بدون هیچ گونه عوارضی برای برخورداری از بدنی سالم به شما کمک خواهد کرد. در ادامه به سایر مزایای وکیوم تراپی خواهیم پرداخت که ممکن است برای تمام افراد جالب باشد.

  • گردش خون و تخلیه لنفاوی را بهبود می بخشد؛
  • کاهش ظاهر سلولیت؛
  • افزایش متابولیسم بدن؛
  • چربی ها را سریعتر می سوزاند؛
  • روحیه مثبت را تقویت خواهد کرد؛
  • مشخصات بدن را بهبود می بخشد؛
  • پوست را صاف می کند.

تاثیر مثبت وکیوم تراپی در سزارین

وکیوم تراپی در جلوگیری از عفونت بعد از سزارین بسیار تاثیرگذار است. این روش برای زنانی که شرایط خاص دارند، بسیار پرکاربرد است. زنان چاق بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به عفونت هستند و جزو دسته افراد خاص قرار می گیرند. درکل وکیوم تراپی یا VAC به عنوان موثرترین راه درمان برای حل مشکل این گونه افراد است.

باید این نکته را خاطرنشان کرد زنانی که روند سزارین آن ها به روال عادی پیش رفته است، نیازی به استفاده از  دستگاه VAC نخواهند داشت؛ زیرا شرایط خاص این روش درمان، بایدها و نبایدهای وکیوم تراپی را به وجود آورده است.

همه چیز درباره مزایای وکیوم تراپی و نکاتی پیرامون آن

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم تمام مزایای وکیوم تراپی را شرح دهیم و امید داریم که با مطالعه آن سردرگمی های شما در رابطه با این موضوع برطرف شده باشد. اگر تصمیم دارید این روش را تجربه کنید، مطمئن شوید که تمام مزایا و هزینه های قابل پرداخت آن را درک کرده اید.

اگر قصد استفاده از وکیوم تراپی را دارید، بهتر است قبل از انجام هر کاری سراغ پزشک متخصص بروید و از او اطلاعات کسب کنید. با استفاده از این روش بدون برخورداری از عوارض جانبی، این امکان را خواهید داشت که عضلات باسن خود را سفت کنید، اما تاثیرات آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

برای اینکه از وکیوم تراپی نتیجه ایده آلی را به دست آورید، بهتر است سراغ باتجربه ترین پزشک بروید.

Source: www.healthline.com, www.embodiedhou.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *