زخم را چگونه باید درمان کرد؟

انواع زیادی از زخم ها، بزرگ و کوچک وجود دارد که در نتیجه حوادث روزانه ایجاد می شود. برخی از آسیب های جدی نیاز به مراقبت های پزشکی حرفه ای دارند. اما در مواقعی که حمل و نقل دشوار است، می توان با برخی روش های طبیعی مداخله کرد. پس چند نوع زخم وجود دارد؟ چگونه زخم ها به  طور طبیعی بهبود می یابد؟ ما پاسخ تمام این سوالات را برای شما گردآوری کرده ایم.

زخم هایی که در سطح پوست ایجاد می شوند، گاهی عمیق و گاهی شبیه خراشیدگی هستند، در اثر عوامل محیطی ایجاد می شوند.  به صورت باز، بسته، زخم حاد و مزمن دیده می شوند. زخم های نازک پوست سریع تر از پوست ضخیم بهبود می یابند. دلیل این امر این است که تشکیل ساختار سلولی در پوست ضخیم زمان زیادی می برد. زخم های جدید را حاد و زخم های طولانی مدت را زخم مزمن می نامند. آلودگی این نواحی بسیار زیاد است. باکتری ها و ویروس هایی که به سلول های شفابخش می چسبند از تشکیل پوست جلوگیری می کنند و باعث ایجاد یک لایه عفونت در آن ناحیه می شوند. اگر در این وضعیت به موقع مداخله نشود، حتی می تواند باعث از دست دادن اندام شود.

زخم را چگونه باید درمان کرد؟

زخم های کوچک می توانند به سرعت و خود به خود بهبود یابند. زخم های عمیق نیاز به مداخله دارند. برای اینکه یک روش پزشکی اشتباه اعمال نشود، باید آن را به متخصص نشان داد تا حرفه ای باشد. با این حال، در برخی موارد دریافت پشتیبانی حرفه ای بسیار دشوار است. بنابراین، یادگیری برخی از روش ها مفید است.

در چه شرایطی باید به متخصص مراجعه کرد؟

– افزایش قرمزی و تورم

– درد شدید در ناحیه زخم و اطراف آن و بوی بد زخم

– با اثر عفونت و خونریزی ناگهانی در بدن تب و لرز تجربه می شود

زخم را چگونه باید درمان کرد؟

زخم ها چگونه به طور طبیعی بهبود می یابند؟

برای یافتن عمق زخم قبل از هر چیز باید خونریزی را قطع کرد. اساسی ترین چیز برای این کار رعایت بهداشت است. ابتدا یک تکه پارچه تمیز را به آرامی روی محل خونریزی فشار دهید. خونی را که جذب می کند در آب داغ فرو کنید، اگر آب گرم وجود نداشت، به جای استفاده از همان پارچه، سعی کنید قطعه تمیز دیگری پیدا کنید. این بار عمق زخم را خواهید دید.

اضافه كردن آب به خونريزي باعث افزايش خونريزي نمي شود، اما نبايد آن را به مدت طولاني نگه داشت. اگر بریدگی خیلی عمیق است، می توانید محل قبل از زخم را با پارچه ببندید تا خونریزی کاهش یابد. روی زخمی که خونریزی دارد ، یک لیمو یا سیر بگذارید تا برشی که با پارچه بسته شده است را به هم وصل کنید. اینها به لطف آنتی اکسیدان هایی که دارند، اثر آنتی بیوتیکی طبیعی دارند. با این حال، زخم را سفت نبندید.

زخم عمیق را هر دو ساعت یکبار بررسی کنید. زخم های خفیف تر را، باید روزی یک بار ضد عفونی کنید.

بیماری که در مرحله نقاهت است باید مقدار زیادی آبگوشت استخوان بنوشد. زیرا بدن نمی تواند به تنهایی کلاژن آسیب دیده را تولید کند. بنابراین، حمایت کلاژن باید ارائه شود.

اطراف زخم را با روغن درخت چای و رزماری تمیز کنید. این روغن‌ها به لطف مواد احیاکننده‌ای که دارند، از بسته شدن زخم بدون برجای گذاشتن اسکاری پشتیبانی می ‌کنند. همچنین می توانید با استفاده از این روغن ها در روز چندین بار روی زخم از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

کارشناسان بر اهمیت وجود چنین داروهای طبیعی در کیف، ماشین یا منزل در برابر چنین مواقعی تاکید دارند.

زخم را چگونه باید درمان کرد؟

کدام شرایط از بهبود زخم جلوگیری می کند؟

– محیط کثیف و  مراقبت نشده

– افزایش سطح قند خون

شرایطی مانند اختلالات روانی، بهبود زخم ها را دشوار می کند.

Source: www.m.haber7.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *