روز تولد حضرت زینب در تقویم به عنوان روز پرستار شناخته شده است.

پرستارها قشر زحمت کشی هستند که شاید نسبت به زحمت و دلسوزی شان، کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند. همه ما می دانیم که جامعه پزشکی بدون پرستارها، ناقص است. پرستاری یکی از حساس ترین مشاغل در دنیا است. آن ها از جان و دل خود مایه می گذارند تا در مسیر سلامتی بیماران، نقش مثبتی ایفا کنند. با شغل پرستاری در ادامه بیشتر آشنا شوید.

پرستارها چه کسانی هستند؟

افرادی که شغل پرستاری را انتخاب می کنند، پیش از ورود به این حرفه، علاقه مند به کمک رسانی به افراد ناتوان بوده اند. درواقع پرستارها افراد دلسوزو مهربانی هستند که با وجود همه سختی هایی که این مسیر برای آن ها دارد، باز هم این شغل سنگین و سخت را پذیرفته اند تا از دیگران مراقبت کنند. پرستارها را باید فرشتگان روی زمین نامید چرا که همچون یک فرشته بی منت به دیگران کمک می کنند.

 
روز تولد حضرت زینب در تقویم به عنوان روز پرستار شناخته شده است.

تحصیلات پرستاری

در گذشته پرستاران نیازی به تحصیلات در این زمینه نداشتند اما امروزه، حرفه پرستاری نیاز به تحصیلات کاملی در این زمینه دارد. یادگیری اصطلاحات پزشکی و نحوه مراقبت از بیماران، حتما باید پیش از ورود به این حرفه انجام گیرد. از این رو دانشکده های بسیاری در سراسر جهان، شغل شریف پرستاری را تدریس می کنند. همه ساله، پرستاران زیادی به جمع پرستاران خوش قلب، اضافه می شوند.

حرفه پرستاری نیاز به دقت بالا دارد!

پرستاران بر طبق نظر پزشکان، از بیماران مراقبت می کنند. این حرفه نیازمند دقت بالایی است و باید دستورات پزشک، به موقع و دقیق توسط آن ها انجام شود. از این رو پرستاران در تمامی ساعات، هوشیار هستند تا به بیماران خدمت رسانی کنند. زمانی که بیماران در خواب شبانه هستند، پرستاران در حال مراقبت از آن ها می باشند. راس ساعت مشخصی، داروهای بیماران را می دهند و هر گونه مشکلی که بیماران داشته باشند را به پزشک مربوطه اطلاع می دهند. برای یک پرستار، شبانه روز فرقی ندارد. پرستاران همیشه آماده خدمت هستند.

مراقبت هایی که پرستاران انجام می دهند

همه روزه بیمارانی به درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه می کنند که اوضاع جسمی آن ها گاهی اوقات بسیار وخیم است. شاید دیدن زخم های باز و عفونی برای نزدیکترین عضوهای خانواده ها نیز کار مشکلی باشد اما پرستاران بدون هیچ ناراحتی و اخمی، به کار خود ادامه می دهند. تعویض پانسمان ها و تزریق داروهای بیمار، از مهمترین مراقبت هایی است که پرستاران انجام می دهند.

تولید کنندگان محصولات بهداشتی به ویژه تولید کنندگان محصولات سوربکت افتخار این را دارد که، برای سهولت کار پرستاران، این فرشتگان مهربان و دلسوز جامعه، محصولات جدیدی را تولید کرده اند که نه تنها در روند بهبود بیماران نقش بسزایی دارد، بلکه کار پرستاران را نیز سهولت بخشیده اند. پرستارانی که از پانسمان های نوین سوربکت استفاده می کنند، کمتر شاهد عفونی شدن زخم ها و عدم جوش خوردن زخم ها خواهند بود. این محصولات نه تنها کار بیماران را تسهیل بخشیده اند بلکه برای پرستاران یک امتیاز مثبت در طی مراقبت از بیمارانشان محسوب می شود. این محصولات نه تنها برای مراقبت های بعد از عمل جراحی مناسب است بلکه برای انواع بیماری هایی همچون زخم های دیابتی، سوختگی های وخیم و دیگر بیماری هایی که با پوست در ارتباط است، مناسب است.

روز پرستار

روز تولد حضرت زینب به عنوان روز پرستار نامیده شده است. کمترین کاری که برای این قشر زحمت کش می توان انجام داد، قدردانی از آن ها در این مناسبت است. همه ما با سختی های این کار آشنا هستیم اما قطعا نمی توانیم مشقت هایی را که یک پرستار در حرفه خود به دوش می کشد، درک کنیم. فقط کافی است خودمان را جای آن ها بگذاریم تا گوشه ای از زحمات آن ها را درک کنیم. امیدواریم روزی برسد که از تمامی پرستاران همان گونه که شایستگی اش را دارند، قدردانی شود. روز پرستار بر تمامی پرستاران سرزمینمان مبارک…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *