تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

زخم، بریدگی یا باز شدن پوست دست یا هر قسمت از بدن است. تسریع مراحل بهبود زخم به عوامل متعددی بستگی دارد. خراشی که ناشی از زخم ایجاد می شود، ممکن است به اندازه برش کاغذ، ریز باشد. یک خراش، ساییدگی یا بریدگی ممکن است به دلیل زمین خوردن، تصادف یا ضربه رخ دهد.

بدن شما از یک سیستم پیچیده برای وصله زخم های پوستی برخوردار است. طی کردن هر مرحله برای ترمیم زخم بسیار ضروری است. ترمیم زخم به مراحلی نیاز دارد که برای بهبود بدن در کنار هم قرار می گیرند. اکثر زخم ها با مرور زمان به طور طبیعی بهبود می یابند، اما باید مراحلی را برای تسریع روند بهبودی طی کنند.

یک زخم بافت های داخلی بدن را در معرض محیط خارجی قرار خواهد داد. ممکن است یک زخم جزئی در خانه درمان شود. با این وجود اگر زخم شما آسیب شدیدتری دارد که باعث خونریزی شدید است، باید به دنبال کمک پزشکی باشید و از یک متخصص بخواهید که زخم شما را درمان کند.

از آنجا که زندگی ما پر از مشغله های فکری و زندگی است و در انجام کارها همیشه عجله داریم. با این حال، هر روز جراحات و سوختگی های جزیی ما را از انجام خیلی از کارها عقب می اندازد. آیا تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

در ادامه مقاله این سوال را برای شما واضح پاسخ خواهیم داد؛ بنابراین این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم شدنی است؟

اکثر افراد در رابطه با درمان بریدگی ها و خراش ها هدفی جز کمک به بهبود سریع زخم ها و کاهش خطر آن ندارند. بسیاری از ما آن طور که باید یا شاید از جراحات و بریدگی های خود مراقبت نمی کنیم، به این دلیل که نمی دانیم چگونه باعث تسریع مراحل بهبود زخم شویم.

مطمئن باشید که عدم مراقبت صحیح از زخم روند بهبود را به تاخیر می اندازد. همه ما توانایی کمک به بهبود سریع زخم ها را داریم فقط باید مراحل ترمیم زخم و مراحل درست و دقیق آن را بدانیم. در ادامه ابتدا به مراحل بهبود زخم خواهیم پرداخت.

زخم یا بریدگی را کاملا تمیز کنید

مهمترین و اثرگذارترین مرحله برای تسریع بهبود، تمیز کردن آن است. بدون تمیز کردن زخم، آلودگی روی زخم باقی خواهد ماند و بهبودی زمان بیشتری طول می کشد. ناحیه آسیب دیده را کاملا با آب و صابون شستشو و ضد عفونی کنید و اجازه دهید خشک شود. این شستشو به‌خصوص برای تسکین موقت درد و ناراحتی بسیار موثر است. همچنین با این کار شما تمام آلودگی ها و میکروب ها را از روی زخم از بین می برید.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

زخم را حتما با آنتی بیوتیک موضعی درمان کنید

گام بعدی برای کمک به تسریع مراحل بهبود انواع زخم، درمان برش یا تراشیدن با پماد آنتی بیوتیکی است. زیرا بهبود زخم هایی که آلوده می شوند، به زمان طولانی تری نیاز دارند که بهبود یابند. پمادها 24 ساعته از عفونت زخم محافظت می کنند.

زخم خود را کامل بپوشانید

اگرچه در مرحله سه ممکن است برای برخی چندان مناسب و درمان قطعی نباشد، اما علم پزشکان و متخصصان این روش را تایید کرده است. در این مرحله شما باید منطقه آسیب دیده را با یک باند مناسب کامل بپوشانید و آن را تا زمانی که زخم به طور کامل التیام نیافته است، نگه دارید.

با پوشاندن زخم از طریق باندهای مخصوص و گازها محیطی عاری از هرگونه میکروب فراهم می شود و به محافظت از زخم در برابر کثیفی و میکروب هایی که باعث عفونت شده می پردازد. اگر این کار صورت نگیرد، ممکن است بهبودی به تعویق بیافتد.

بدون این پوشش محافظ، زخم شما ممکن است دچار عفونت و پوسته پوسته شدن شود که در واقع مانعی در روند بهبود پوست ایجاد می کند و احتمال ایجاد زخم های بیشتر را افزایش می دهد. روزانه یک باند تازه را بردارید و دوباره روی زخم خود بگذارید. با این روش زخم شما مراحل بهبود را یکی پس از دیگری طی خواهد کرد.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

برای تسریع بهبود مراحل زخم ها باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

روش های تسریع مراحل بهبود انواع زخم بسیار متعدد و مختلف است؛ بنابراین در ادامه مقاله به چند نمونه از مواردی که به شما کمک می کنند زخم ها سریع تر بهبود یابند، اشاره خواهیم کرد.

از پماد ضد باکتری کمک بگیرید

فرد این امکان را دارد که زخم خود را با چندین پماد ضد باکتری بدون نسخه درمان کند. این پماد به جلوگیری از عفونت و ترمیم سریعتر زخم کمک می کند. درمان های ضد باکتری نقش مثبتی در کمک به بهبود سریع زخم های شما خواهند داشت.

از آلوئه ورا غافل نشوید

آلوئه ورا گیاهی است از خانواده کاکتوس ها که حاوی ماده ای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این گیاه از ماده ای تشکیل شده است که به بازسازی سلول ها کمک می کند و باعث تولید کلاژن در بدن و ترمیم زخم می شود.

طبق تحقیقات انجام شده آلوئه ورا و ترکیبات آن در بهبود زخم بسیار موثر است. شواهد نشان می دهد که برای ترمیم زخم ناشی از سوختگی نیز این گیاه بسیار مفید است. آلوئه ورا ممکن است ضمن کاهش التهاب و همچنین جلوگیری از زخم، به حفظ رطوبت و یکپارچگی پوست نیز کمک کند.

لایه نازکی از ژل آلوئه ورا را در ناحیه زخم قرار بمالید. سعی کنید زخم را در باند مخصوص قرار دهید که به سریع تر بهبود یابد.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

معجزه عسل در تسریع مراحل بهبود انواع زخم دیدنی است

عسل از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی برخوردار است. زمان زیادی می گذرد که افراد از این ماده برای ترمیم زخم های خود استفاده می کنند. عسل سرعت بهبودی زخم را به میزان قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. همچنین باعث مهار رشد باکتری‌ها در زخم ها و سوختگی های حاد می شود.

به نظر می رسد که عسل زخم های ضخیم را بهتر از سایر درمان ها بهبود می بخشد، اما باعث عفونت در زخم های بعد از عمل می شود.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

از خمیر زردچوبه چقدر اطلاعات دارید؟

زردچوبه ادویه ای است که حاوی کورکومین است . این ادویه دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب است. زردچوبه در تسریع مراحل بهبود انواع زخم درمان منحصر به فردی به حساب می آید. شواهد نشان می دهد که کورکومین موجود در ادویه باعث تحریک تولید فاکتورهای رشد در روند بهبود می شود.

همچنین نشان داد که کورکومین مدیریت ترمیم زخم را تسریع می کند. زردچوبه را با آب گرم مخلوط کنید که به شکل خمیر درآید سپس خمیر را به صورت موضعی روی زخم بمالید و آن را با باند تمیز بپوشانید.

تسریع مراحل بهبود انواع زخم ممکن است؟

در نتیجه

اگر درباره زخم خود نگرانی دارید، سعی نکنید آن را پشت گوش بیندازید. با پزشک متخصص خود تماس بگیرید و در صورت لزوم به فکر مراقبت های پزشکی باشید. تسریع مراحل بهبود انواع زخم به عوامل متعددی که در بالا برای شما ذکر کرده ایم، بستگی دارد.

اگر دچار زخمی حاد شده اید که زخم آن روی پوست شما همچنان باقی مانده است، بهتر است هر چه سریع تر آن را به یک متخصص نشان دهید که به درمان زخم شما بپردازد. با به تعویق افتادن بهبودی بار مالی و روانی زیادی روی دوش فرد سنگینی خواهد کرد.

Source: www.medicalnewstoday.com, www.band-aid.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *