Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-01-10 14:28:41Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com


تاریخچه درمان زخم

بشر در اعصار مختلف مرهم‌ها و ضمادهای مختلفی را برای درمان زخم آزموده است. در پاپیروس ابرس (Ebers Papyrus) که قدمت آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد، به استفاده از کتان، چربی حیوانات و عسل اشاره‌شده است. همچنین گالن ، جراح یونانی الاصل گلادیاتورها، در سال ۲۰۰ میلادی به اهمیت مرطوب نگه‌داشتن زخم‌ها، برای بهتر جوش خوردن آن‌ها اشاره‌کرده است

درمان مرطوب زخم بعدها توسط دکتر جرج وینتر (George Winter) در دهه ۶۰ میلادی بررسی و نتایج تحقیقات او منتشر گردید. با پیشرفت‌های علمی و صنعتی بعدی، محصولات فراوانی برای درمان زخم‌ها ابداع شد، به‌نحوی‌که در حال حاضر در سراسر جهان هزاران محصول برای درمان زخم‌ها عرضه می‌شود ..

در دهه اخیر در ایران نیز نخستین بار محصولات درمان پیشرفته زخم توسط شرکت های مختلف عرضه شد و اکنون این شرکتها می‌کوشند فارغ از جنبه‌های تجاری و تعصب روی علامت تجاری خاصی، بهترین محصولات را دستچین نموده و در اختیار بیماران قرار دهند.

متأسفانه درحالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا به‌طور استاندارد از پانسمان‌های جدید برای درمان انواع زخم‌ها استفاده می‌شود، این امر در کشور ما با دشواری‌هایی روبرو بوده است. تنوع محصولات و ترس از انتخاب غلط و بدتر کردن شرایط زخم و یا تحمیل هزینه‌های زیاد به بیمار، بعضی از دلایل استفاده نکردن از این نوع پانسمان‌هاست.

باید اذعان نمود که درمان زخم علم و هنر گسترده ایست که تعامل گروه‌های مختلف پزشکی و نهایتاً بیمار و خانواده او را می‌طلبد، عوامل زیادی در درمان زخم مؤثر می‌باشند که انتخاب پانسمان فقط یکی از آن‌هاست.

 
برای کسب اطلاعات بیشتر، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *